Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Comments

No. 2(23) (2022): Culture of Design

Notable Absentees: The Role of the Social Sciences in Contemporary Design

DOI
https://doi.org/10.51196/srz.23.7
Submitted
August 23, 2022
Published
2023-10-09

References

  1. Frascara J. 1996. Graphic Design. The Art or Social Science, [w:] The Idea of Design, red. V. Margolin, G.R. Buchanan, MIT Press, s. 44–55.
  2. Garland K. 2011. Najpierw rzecz y pierwsze, [w:] J. Mrowczyk, P. Dębowski, Widzieć/wiedzieć, Karakter, s. 335–336.
  3. Haslam R., Baines P. 2005. Type and Typography, Laurence King Publishing.
  4. Haslam R., Baines P. 2010. Pismo i typografia, [tłum. D. Dziewońska], Wydawnictwo Naukowe PWN.
  5. Heller S. 2003. Citizen Designer. Perspectives on Design Responsibility, Altworth Press.
  6. Jaspers K. 2017. Idea uniwersytetu, tłum. W. Kunicki, Narodowe Centrum Kultury.
  7. Markowski M.P. 2019. Wojny nowoczesnych plemion, Karakter.
  8. Pawłowski A. 2001a. Inicjacje. O sztuce, projektowaniu i kształceniu projektantów, Wydział Form Przemysłowych ASP w Krakowie.
  9. Pawłowski A. 2001b. Projektowanie aktywizujące, [w:] Inicjacje. O sztuce, projektowaniu i kształceniu projektantów, Wydział Form Przemysłowych ASP w Krakowie, s. 139–144.
  10. Thackara J. 2010. Na grzbiecie fali, tłum. Ł. Kotyński, A. Ronżewska-Kotyńska, Wydawnictwo SWPS „Academica”.
  11. Wszołek M. 2021. Empiria w projektowaniu (komunikacji). https://formy.xyz/artykul/empiria-w-projektowaniu-komunikacji/; dostęp: 10.08.2022.

Downloads

Download data is not yet available.