Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tłumaczenia

Nr 1(1) (2011): Demony w nauce

Nakaz boży jako forma wolności

  • Niklas Luhmann
DOI
https://doi.org/10.51196/srz.1.5
Przesłane
9 czerwca 2020
Opublikowane
01-11-2011

Bibliografia

  1. Awn, P. 1983. Satan’s Tragedy and Redemption: Iblis in Sufi Psychology. Leiden: E.J. Brill.
  2. Borges, J. 1981. Drei Fassungen von Judas. W: Gesammelte Werke. Erzählungen 1. München: Hanser.
  3. Burton Russel, J. 1984. Lucifer: The Devil in the Middle Ages. Ithaca: Cornell University Press.
  4. Dumouchel, P. i Dupuy J.-P. 1979. L’enfer des choses: René Girard et la logique de l’économie. Paris: Seuil.
  5. Eriugena, Jan Szkot. 1968. Periphyseon (De divisione naturae), t. I. Sheldon-Williams, I.P. (red.). Dublin: Dublin Institute for Advanced Studies.
  6. Eriugena, Jan Szkot. 1972. Periphyseon (De divisione naturae), t. II. Sheldon-Williams, I.P. (red.). Dublin: Dublin Institute for Advanced Studies.
  7. Eriugena, Jan Szkot. 2009. Periphyseon (De divisione naturae) Ks. 1. Przeł. Kijewska, A. Kęty: Antyk.
  8. Foerster von, H. 1981. Observing Systems. Seaside Cal.: Intersystems Publications.
  9. Foerster von, H. 1985. Sicht und Einsicht: Versuche zu einer operativen Erkenntnistheorie. Brauschweig: Friedrich Vieweg und Sohn.
  10. Gauchet, M. 1976. L’experience totalitaire et la pensée de la politique. „Esprit” Juli/August: 3–28.
  11. Gese, H. 1977. Zur biblischen Theologie: Alttestamentliche Vorträge. München: Kaiser.
  12. Girard, R. 1972. La violence et le sacré. Paris: Grasset.
  13. Girard, R. 1978. Des choses cachées depuis la fondation du monde. Paris: Grasset.
  14. Girard, R. 1982. Le bouc émissaire. Paris: Grasset.
  15. Girard, R. 1983. Rzeczy ukryte od założenia świata. Przeł. Goszczyńska, M. „Literatura na świecie” 12: 74–182.
  16. Girard, R. 1987. Kozioł ofiarny. Przeł. Goszczyńska, M. Łódź: Wydawnictwo Łódzkie.
  17. Girard, R. 1993. Sacrum i przemoc. Przeł. Plecińscy, M. i J. Poznań: Brama.
  18. Glanville, R. 1979. Beyond the Boundaries. W: Ericson, R.F. (red.). Improving the Human Condition: Quality and Stability in Social Systems. Washington: SGSR.
  19. Glanville, R. i Varela F. 1981. „Your Inside is Out and Outside is In” (Beatles 1968). W: Lasker, G. E. (red.). Applied Systems and Cybernetics, t. II. New York: Pergamon Press.
  20. Glanville, R. 1988. Objekte. Przeł. Baecker, D. Berlin: Merve Verlag.
  21. Günther, G. 1979. Life als Polycontexturality. W: Beiträge zur Grundlegungeiner operationsfähigen Dialektik. t. II. Hamburg: Meiner.
  22. Home, H. (Lord Kames) 1788. Sketches of the History of Man. t. II. Edinburgh.
  23. Janowski, B. 1982. Sühne als Heilsgeschehen: Studien zur Sühnetheologie der Priesterschrift und zur Wurzel KPR im Alten Orient und im Alten Testament. Neukirschen: Neukirchener Verlag.
  24. Jung, L. 1925. Fallen Angels in Jewish, Christian and Mohammedan Literature: A Study in Comparative Folklore. „The Jewish Quaterly Review” 15: 467–502. 1926, 16: 45–88, 171–205, 287–336.
  25. Luhmann, N. 1989. Die Ausdifferenzierung der Religion. W: Gesselschftsstruktur und Semantik, t. III. Frankfurt/Main: Suhrkamp, s. 259–357.
  26. Luhmann, N. 1990. Indentität - was oder wie?. W: Soziologische Aufklärung, t. V. Konstruktivistische Perspektiven. Opladen: Westdeutscher Verlag, s. 15–30.
  27. Lyotard, J.-F. 1979. La condition postmoderne: Rapport sur le savoir. Paris: Les Éditions de Minuit.
  28. Lyotard, J.-F. 1983. Le Différend. Paris: Les Éditions de Minuit.
  29. Lyotard, J.-F. 1997. Kondycja ponowoczesna: raport o stanie wiedzy. Przeł. Kowalska, M., Migasiński, J. Warszawa: Aletheia.
  30. Marconville de, J. 1564. De la bonté et mauvaistié des femmes. Paris.
  31. Mikołaj z Kuzy. 1964a. De venatione sapientie. W: Gabriel, L. (red.). Philosophisch-theologische Schriften, t. I. Wien: Herder.
  32. Mikołaj z Kuzy. 1964b. De docta ignorantia. W: Gabriel, L. (red.). Philosophisch-theologische Schriften, t. I. Wien: Herder.
  33. Mikołaj z Kuzy. 1966. De non-aliud. W: Gabriel, L. (red.). Philosophischtheologische Schriften, t. II. Wien: Herder.
  34. Mikołaj z Kuzy. 1997. O oświeconej niewiedzy. Przeł. Kania, I. Kraków: Znak.
  35. Noel, P.F. 1780–81. Mémoire sul l’état des Missions de la Chine… (1703). W: Lettres édifiantes et curieuses, écrites des missions étrangères. Paris: Chez J.G. Merigot.
  36. Reynolds, E. 1971. A Treatise of the Passions and Faculties of the Soule of Man (1640). Gainesville, Fla.: Scholars; Facsimiles & Reprints.
  37. Rumi, J. 1925– 1940. Mathnawi-i ma’nawi, t. VI. Nicholson, R.A. (red.). London: Luzac.
  38. Rumi, J. 1926. Mathnawi-i ma’nawi, t. III. Nicholson, R.A. (red.). London: Luzac.
  39. Smullyan, R. 1977. The Tao is silent. New York: Harper & Row.
  40. Spangenberg, P.-M. 1987. Maria ist immer und überall: Die Alltagswelten des spätmittelalterlichen Mirakels. Frankfurt: Suhrkamp.
  41. Spencer Brown, G. 1979. Laws of Form. New York: E.P. Dutton.
  42. Twain, M. 1962. Letters from the Earth. New York: Harper & Row.
  43. Twain, M. 1966. Listy z ziemi. Przeł. Kydryński, J. Warszawa: Książka i Wiedza.
  44. Valéry, P. 1960. Histoires brisées. W: Tegoż. OEuvres, t. II. Paris: Gallimard.
  45. Varela, F. 1975. A calculus for self-reference. „International Journal of General Systems” 2: 5–24.
  46. Zwemer, S. 1937. The Worship of Adam by Angels (with Reference to Hebrews 1:6). „The Moslem World” 27: 115–127.

Downloads

Download data is not yet available.